søndag den 7. september 2008

Header med Pelikan og alt muligt (hvor alt muligt er en nøgle)

Så fik jeg konstrueret en billedheader i stedet for den gamle, som kun bestod af tekst.

Motivet er lige nu en flyvende pelikan, der holder en nøgle, og det er der jo en helt bestemt grund til!

Vi blev for nylig tagget af 2 af vores klassekammerater med 3 ord, som beskrev os. Disse 3 ord skulle indgå i vores nye headerbillede, og mine ord blev hjælpsom, klog og sjov.

Lidt af en udfordring at få disse 3 tillægsord ordentligt indlagt i sin header, synes jeg. Derfor har jeg Googlet længe rundt efter inspiration, og det lykkedes mig altså også at finde på noget.

Jeg kan godt lide, når ting har en dybere mening, og derfor har jeg undersøgt symbolikken af forskellige ord og kommet frem til, at pelikanen ofte er blevet brugt som symbol på hjælpsomhed/velgørenhed/godhed! =) Derfor skulle den da have en plads i mit billede.

"Klog" blev heller ikke noget større problem, da det ofte symboliseres i form af en nøgle (hvilket også var tegnet for de lærde alkymister, som søgte "nøglen" til at kunne lave guld). Derfor er min pelikan kommet til at holde en nøgle.

Hvad angår "sjov", så er det straks sværere. Jeg er egentlig ret godt tilfreds med billedet som det er nu og vil derfor helst ikke ødelægge det med et eller andet dumt, der skal forestille at være sjovt. =) Så den må jeg vist lige tænke lidt videre over. (Det er nu vedtaget, at pelikanen er sjov nok i sig selv, red.)

Billedet består af 3 billeder, som alle er fundet på Flickr; en skybaggrund (som stammede fra et stort billede taget af nogle bjerge), et pelikanbillede (af en flok pelikaner, som letter fra noget vand) og et nøglebillede, som oprindeligt var en hel samling nøgler.

Teksten "Toby på 46h" skulle helst ikke ødelægge det fine billede, så derfor står det diskret i det nederste højre hjørne, nærmest som en slags signatur på billedet.

Ingen kommentarer:

 
Toby på 46h